BNE 50
Lokomotiva vyrobená v roce 1952 v radotínském závodě národního podniku Stavostroj Praha sloužila nejprve ve společnosti Vodní stavby, do Mladějova byla dodána jako použitá v roce 1958. Z pěti mladějovských lokomotiv tohoto typu, používaných převážně v posunové službě na Hřebči, se dochovala jako jediná. V těžkém provozu sloužila až do ukončení těžby v roce 1991. V době působení MPŽ v Mladějově byla na lokomotivě provedena generální oprava a dosazena elektrodynamická brzda.
Srdcem lokomotivy BNE 50 je dieselelektrické soustrojí patentovaného systému Gebus, tvořené u tohoto stroje naftovým, vodou chlazeným tříválcovým motorem Škoda 3 S 110 přímo spojeným s trakčním dynamem o jmenovitém výkon 32 kW. Stejnosměrným proudem o napětí až 255 V jsou přes kontrolér napájeny dva stejnosměrné trakční motory, spojené s hnacími nápravami pomocí válečkových řetězů. Výkon lokomotivy se reguluje otáčkami spalovacího motoru.
Technické parametry
Motor | Škoda 3 S 110 |
Výkon | 33 kW (45 k) |
Přenos výkonu | elektrický |
Max. rychlost | 18 km/h |
Min. poloměr oblouku | 12 m |
Hmotnost | 8,6 t |
Délka přes nárazníky | 4210 mm |
Šířka | 1350 mm |
Výška | 2460 mm |